ków, to nie sposób zakładać,
że nie znali w tym
czasie lub w uprzednim okresie swego rozwoju cywilizacyjnego fizycznego
charakteru przejawiania się bioemanacji także w postaci fal
elektromagnetycznych.
Powszechność występowania od zamierzchłych
czasów
symboliki aureoli głów bogów i świętych łączy się
z występowaniem symboliki
wężów, która jest niezwykle bogata w mitologiach
starożytnych ludów oraz w ich
wierzeniach religijnych. Symbolika ta bogata jest w przekazach
religijnych i
mitycznych ludów starożytnego Egiptu, Mezopotamii oraz
Ameryki Południowej i
Środkowej z okresu przedkolumbijskiego. Nawet medycyna oficjalna do
dnia
dzisiejszego posługuje się powszechnie symbolem swego zawodu, jakim
jest
eskulap — wąż owinięty na lasce. (Ryc. 4).
Mając na uwadze to, że w zasadzie przekazy
historyczne, zarówno te opisane jak i mity z zamierzchłej
przeszłości, operują
przede wszystkim stylizowaną symboliką zwierząt oraz innych
powszechnych
zjawisk przyrody, jako najbardziej komunikatywną formą przekazu
informacji
ponadczasowej o zjawiskach pozazmysłowych, to wąż wraz z jego
zachowaniem się w
ruchu przemieszczania się jest jedynym zwierzęciem, które
najbardziej nadaje
się do zmysłowego odtwarzania form zachowywania się wszelkich fal, w
pierwszym
rzędzie fal elektromagnetycznych i akustycznych.
Weźmy eskulapa, to jest węża narysowanego na pionowo ustawionej
lasce, i ułóżmy go
poziomo, a obok narysujmy przejawianie się fal sinusoidalnych na
oscylografie
elektronicznym mierzonych np. fal mózgu na encefalografie,
to, uwzględniając
przecież niezbyt doskonałe przedstawianie symboliczne fal przy pomocy
węża —
rysunki są prawie identyczne. Oscylują one wzdłuż linii poprzecznej,
którą w
eskulapie jest właśnie laska, zaś fale na oscylografie są także
wężowate. (Ryc.
4).
Ponadto należy jeszcze dodać,
że zarówno starożytni
Egipcjanie, jak i Indianie Ameryki Południowej często rysowali
symbolicznie
węża skrzydlatego lub słońce skrzydlate. Symbolika ta oddaje wiernie
zachowanie
się fal elektromagnetycznych, przemieszczających się w przestrzeni
kosmicznej
niczym ptaki w powietrzu, w tym także podobnie zachowują się promienie
słoneczne — fotony. Rozległa symbolika z motywem węża oddaje
nam informację o
falach elektromagnetycznych, wchodzących zarówno w skład
bioemanacji, jak i
przejawiających się w ogóle w przyrodzie nas otaczającej
oraz w przestrzeni
kosmicznej. Interpretacja taka podanej tu symboliki, w oderwaniu od
całokształtu mego opracowania podobnej symboliki z ,,Timaiosa i
Kritiasa"
Platona może się wydać zbyt pochopna. Jednakże w całokształcie jej
rozszyfrowa-
str.26 Eugeniusz Uchnast - Samoleczenie Bioemanacyjnym Sprzężeniem z Mózgiem - BSM